Handelsbetingelser 

 
Priser og betaling 
Vi handler kun i danske kroner, og alle priser er angivet, inkluderet moms 
Når du handler på Pop &Pal kan du betale med kreditkort (dankort, visa, mastercard, maestro) eller MobilePay. Der er ingen gebyrer forbundet med betalingen. Betalingen håndteres sikkert gennem Quickpay betalingssystem. 
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.   

 
Fragt og levering 
Plakater bestilt som fysisk produkt (trykt plakat) sendes med GLS. Der er Leveringen sker med GLS inden for 1-3 hverdage fra bestillingen, hvis bestillingen udføres inden kl 16, ellers 2-4 hvis man bestiller efter kl 16. Der leveres kun til adresser i Danmark. 

Øvrige produkter leveres med DAO indenfor 1-3 hverdage. Der er fri fragt på alle produkter.
 
 
Fortrydelsesret   
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@popandpal.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.  

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

 
Returnering  

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.  

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  

 
Ingen fortrydelsesret 
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg 
  • Varens stand, når du sender den retur 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. 

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.   

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.  

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.  

 

Varen sendes til: 

Stationsparken 9, 2600 Glostrup  
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

 
Reklamation 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 
Bemærk at der må påregnes små farve- og nuanceforskelle mellem det du ser på skærmen og det færdige print. Farverne du ser på vores hjemmeside afhænger af din skærms indstillinger og kan derfor afvige en smule fra det færdige print.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Du reklamerer ved at sende os en email på Email@Pop&Pal.dk hvor du beskriver problemet så detaljeret som muligt og gerne med billeder hvis muligt. 
 
Varen sendes til: 
Stationsparken 9, 2600 Glostrup

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@popandpal.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.  

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr    

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.   

Personoplysningerne registreres hos Pop & Pal ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.   

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.  
 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.   

Den dataansvarlige på popandpal.dk er Pop & Pal ApS.   

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@popandpal.dk.   
 
Generelle oplysninger 
Når du handler på Pop & Pal, handler du med: 
Pop & Pal ApS 
Stationsparken 9 
2600 Glostrup 
CVR: 41819553 
E-mail: info@popandpal.dk 
Telefon: +45 31712748 

   

      Standardfortrydelsesformular 

Til: 

popandpal.dk 

Adresse: Stationsparken 9

Postnr. og by : 2600 Glostrup

info@popandpal.dk 
 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: __________________________________________________________________________________ 
 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________ 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________ 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.09.2022